- Home
- Opleidingen
- Klantvriendelijkheid en klantgericht communiceren
Klantvriendelijkheid en klantgericht communiceren
Opleiding 'Klantvriendelijkheid en klantgericht communiceren'
- 19-04-2024 - Antwerpen - NL
- 20-09-2024 - Zemst - NL
vanaf € 695,00 (Excl. BTW)
Deze opleiding op maat van uw organisatie? Meer info over online mogelijkheden? Contacteer ons
Klantvriendelijkheid is belangrijk voor het imago van het bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet. Maar: hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf? Slaagt u er in de klant een tevreden gevoel te geven, ook als u hem niet heeft kunnen helpen? En hoe reageert u op klanten die een klacht hebben of agressief worden?
Een professionele klantgerichtheid is een must voor elke onderneming. Deze actieve workshop zorgt er voor dat zelfs in een uitdagende markt uw cliënten tevreden zijn én blijven. U gaat meteen aan de slag met concrete situaties uit de eigen omgeving. Op deze manier brengt u de aangebrachte tips en technieken meteen in de praktijk om daadwerkelijk klantgericht aan de slag te gaan.
Volgende vragen komen in deze cursus aan bod:
- Hoe gedraag ik me naar klanten?
- Wat zijn de 5 basiselementen van een klantgerichte attitude
- Hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf?
- Hoe ga ik om met lastige vragen of moeilijke situaties?
- Welke vaardigheden heb ik nodig om klantgerichter te handelen?
- Hoe ga ik om met lastige of ontevreden klanten?
- Met welke technieken kan ik het klantengesprek beter leiden?
- Hoe creëer ik een win-win situatie bij elk klantencontact?
In deze praktijkgerichte workshop gaan we meteen aan de slag. Onze aanpak is zeer pragmatisch en no-nonsense met waardevolle en direct bruikbare inzichten, technieken en vaardigheden.
Inclusief gratis handboek 'Klantgericht Telefoneren en Communiceren' |
---|
De training "Klantvriendelijkheid en klantgericht werken" is gericht op alle commerciële medewerkers, leidinggevenden, sales managers en alle medewerkers die dagelijks met interne en externe klanten contacten onderhouden.
In deze training wordt gewerkt aan de hand van concrete situaties uit uw eigen omgeving. Uiteraard leert u ook uit de praktijkervaring van de docenten. Dit resulteert in een training die direct toepasbaar is binnen uw organisatie.
Na het volgen van deze cursus kent u het geheim van tevreden klanten. U weet precies in te schatten wat de wensen en noden zijn. En hoe u best reageert wanneer een klant niet tevreden is of misschien zelfs verbaal agressief uit de hoek komt.
U krijgt concrete tips, technieken en inzichten om een positieve klantgerichte indruk te maken, ook wanneer de klant veeleisend is.
Inclusief gratis handboek "Klantgericht telefoneren en communiceren".
Ook afzonderlijk te koop als pdf download in onze e-store
Kies hieronder de datum en de gewenste locatie voor deze training.
Klantvriendelijkheid is belangrijk voor het imago van het bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet. Maar: hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf? Slaagt u er in de klant een tevreden gevoel te geven, ook als u hem niet heeft kunnen helpen? En hoe reageert u op klanten die een klacht hebben of agressief worden?
Een professionele klantgerichtheid is een must voor elke onderneming. Deze actieve workshop zorgt er voor dat zelfs in een uitdagende markt uw cliënten tevreden zijn én blijven. U gaat meteen aan de slag met concrete situaties uit de eigen omgeving. Op deze manier brengt u de aangebrachte tips en technieken meteen in de praktijk om daadwerkelijk klantgericht aan de slag te gaan.
Datum
- vrijdag 19-04-2024,
van 09u00 tot 17u00
Antwerpen - Expert Academy - NL
- Mechelsesteenweg 109
2018 Antwerpen - Liggingsplan
Klantvriendelijkheid is belangrijk voor het imago van het bedrijf. Tevreden klanten zijn ook trouwe klanten en zorgen dus voor meer omzet. Maar: hoe buig ik de wensen van de klant om naar de wensen van het bedrijf? Slaagt u er in de klant een tevreden gevoel te geven, ook als u hem niet heeft kunnen helpen? En hoe reageert u op klanten die een klacht hebben of agressief worden?
Een professionele klantgerichtheid is een must voor elke onderneming. Deze actieve workshop zorgt er voor dat zelfs in een uitdagende markt uw cliënten tevreden zijn én blijven. U gaat meteen aan de slag met concrete situaties uit de eigen omgeving. Op deze manier brengt u de aangebrachte tips en technieken meteen in de praktijk om daadwerkelijk klantgericht aan de slag te gaan.
Datum
- vrijdag 20-09-2024,
van 09u00 tot 17u00
Deze opleiding is ook beschikbaar als personal coaching, in-company training of compacte workshop.
Contacteer ons voor meer info of een voorstel op maat.
ReferentiesWat onze klanten denken van deze opleiding
"Deze opleiding was zeer praktijkgericht en doorspekt met voorbeelden die gegrepen werden uit de dagelijkse werkomgeving van de medewerkers. Dit maakt de opleiding bijzonder boeiend en gevarieerd en onmiddellijk bruikbaar in de praktijk. Zo wordt de ‘sandwichtechniek’ dagelijks gebruikt wanneer een moeilijke boodschap moet gebracht worden.Een echte aanrader voor iedereen die klantgerichte gesprekken voert!”
Lieve Tourné - Customer Service Manager Freshmeals
"Ik wil Expert Academy hartelijk bedanken voor de training ‘Klantgericht Communiceren’. De feedback was heel positief: alle deelnemers waren zeer enthousiast en ze vonden het een hele geslaagde en leerrijke opleiding.”
Marcelle Soons - Mercer Belgium
"Ik vond het een heel duidelijke en interessante opleiding en we kregen enorm veel tips en tools aangereikt om ook in moeilijke omstandigheden toch professioneel een klantencontact te kunnen afwerken. De desk-methode en de LEO-techniek zijn twee tools die ik zeker ga toepassen!”
Hans Jaques - DGZ
"Op een aangename, luchtige manier werd met het team een aantal manieren besproken om het klantencontact nog te verbeteren teneinde een volledige vraag van klant te kunnen afronden. Dit was zonder meer een prima opleiding . Iedereen kwam voldoende aan bod, met het nodige respect voor de sterke en minder sterke punten. Veel bijgeleerd! ”
José Pauwels - Metaleuven
Gerelateerde video'sOnze opleidingen in beeld
We maken gebruik van cookies om uw website ervaring te verbeteren.